Ben jij ook wel eens een aantekening kwijt?
Zat dat niet ergens in mijn mail? Waar is de agenda voor de vergadering gebleven? Ik had hierover toch ergens iets opgeschreven… maar waar ook alweer?
De gemiddelde kenniswerker is volgens recent onderzoek van Microsoft maar liefst 240 uur per jaar kwijt aan informatie opzoeken. Dit is al snel 4,5 uur per week (vakanties niet meegeteld)!
Iedere dag werk je met aantekeningen en notities. Dit kan variëren van een snelle notitie als iets je te binnen schiet of uitgebreide notulen, bespreekpunten, voorbereiding van je overleg of belangrijke informatie uit een e-mail. Waar bewaar jij deze nu? Voor veel mensen is het lastig het overzicht te bewaren wanneer je via e-mail, tijdens een vergaderingen en via je telefoon steeds nieuwe input krijgt.
Je wil het natuurlijk weer kunnen gebruiken op het juiste moment. Maar het ordenen en terugzoeken van al deze informatie op je computer, in e-mails aan jezelf of in allerlei losse Word-documenten kan al snel veel tijd en moeite kosten en daardoor frustratie opleveren.